Logiesportaal 3.0

De derde versie van het logiesportaal in slechts twee jaar. Leer hier waarom we opnieuw een versnelling hoger schakelen.
februari 20, 2019

Logiesportaal

De eerste versie van het logiesportaal wordt gelanceerd. Het wordt een informatiekanaal voor Ieperse logiesondernemers die aanvullende informatie willen op de maandelijkse nieuwsbrief.

februari 20, 2019
maart 9, 2020

Logiesportaal 2.0

Het logiesportaal krijgt een upgrade: nieuwsitems worden toegevoegd, foto-albums worden uitgebreid en er wordt een betere structuur toegepast.

maart 9, 2020
april 15, 2020

Logiesportaal 2.1

Lockdown 1 tijdens de coronacrisis: er wordt een marketingplatform toegevoegd aan het logiesportaal.
Hoe maak ik een goede nieuwsbrief? Hoe maak ik dynamische posts op Facebook,…

april 15, 2020
april 5, 2021

Logiesportaal 3.0

Er wordt een volgende stap genomen: het logiesportaal breekt los van de website toerisme Ieper.

april 5, 2021
april 6, 2021

En nu…

Tijd om te groeien en te bloeien…
#SamenSterk

april 6, 2021
Analytics van het oude logiesportaal op toerismeieper.be.

Bedoeling van het logiesportaal was altijd om onze logiesondernemers te informeren en te inspireren. In totaal kwamen goed 2000 bezoekers op het onderdeel van de toerismewebsite, waarvan het nieuwsgedeelte het meeste bezoekers kreeg.

Met onze toerismewebsite willen we een nieuwe, extra weg bewandelen: contentmarketing. De bedoeling is om korte (en soms ook lange) berichten te maken op onze website, die verschillende doelpublieken aanspreken.
Deze berichten worden gepromoot (organisch & betalend) via onze sociale media.

Hiermee willen we het prachtige Ieper vanuit andere standpunten tonen en nieuwe publieken naar onze website trekken. Eens ze op onze website zijn voor het artikel, proberen we hen verder te verleiden met al het moois van Ieper. Op deze manier laten we hen zin krijgen in een verblijf in Ieper.

Sinds de lente van 2020, in volle coronacrisis, begonnen we aan dit idee te werken.
We experimenteerden, probeerden en maakten fouten in ons proces. Vooral goeie fouten, waar we veel uit leerden!
… en we stootten op grenzen van onze website toerisme Ieper.

Maar deze grenzen schrokken ons niet af en we gingen op zoek naar oplossingen. Creatief omgaan met de mogelijkheden van onze website en maandelijks overleg met mijn collega Marleen (van de communicatiedienst).
We kwamen tot de vaststelling dat de grootste grens onze eigen website was. We vonden geen mogelijkheid om jullie informatie van het logiesportaal te verbergen voor onze bezoekers. De oplossing die aangereikt werd door onze webbouwer was te duur om hiermee aan de slag te gaan… Tegenslag.

Deze tegenslag hield Marleen en mij toch niet tegen: uit het leerproces van vorig jaar haalden we alle succeselementen en legden de basis voor onze contentmarkteting.
Vanuit de dienst toerisme werd geïnvesteerd in deze nieuwe website: het logiesportaal 3.0.

Je bevindt je nu op het nieuwe logiesportaal.
Een plek voor elke Ieperse toeristische ondernemer.
Waar je informatie kunt vinden en zelf kunt vragen.
Samen gaan we ervoor en willen zoveel mogelijk mensen de prachtige verhalen van Ieper leren kennen.